Съпругът ми не иска кола с ръчна скорост.

  • 2 033
  • 70
  •   2
Отговори
# 60
  • София
  • Мнения: 330
...Според мъжът ми понякога се усеща едно “придърпване”.
Придърпване или чукане при смяна на скоростта?

# 61
  • Мнения: 815
...Според мъжът ми понякога се усеща едно “придърпване”.
Придърпване или чукане при смяна на скоростта?
Чукането го чувам при незагрял двигател. Придърпването го усещам ако примерно мнооого намаля на светофар и преди да съм спряла трябва да подам газ, защото светва зелено. То този момент се усеща. И пак казвам при градско с много задръствания се държи изключително добре.

# 62
  • София
  • Мнения: 330
Чукането го чувам при незагрял двигател...
Скоростната кутия и тя ли загрява като двигателя, че само на студена има тези симптоми?

# 63
  • София
  • Мнения: 3 186
Старичкото ми CVT също имаше пера за "ръчно" управление на скоростите, не помня дали изобщо някога са ми трябвали да ги превключвам. ММ ми е обяснявал, че пак си гледа оборотите и може да смени ако не са подходящи за дадената предавка.
На сегашния ни автомобил, пак CVT, но хибрид, няма такава опция. То си ги управлява, превключва на електрическия двигател когато реши, самО си ги решава нещата нямаме контрол, не ми и трябва.
ПП, и двете са Хонда.

Уви, с нашите професии с ММ, служебна кола никога няма шанс да видим, така че не се кахъря какво би било ако е с ръчни скорости.

# 64
  • Мнения: 41 597
Aз не съм с истински автоматик, а със CVT. И за немного мощна и относително лека кола се справя перфектно. Не усещам никой от недостатъците на други автоматици, с които съм имала вземане даване  - ускорява бързо и без забавяне, винаги е на точната "предавка",  икономична, няма шум... При положение, че не карам спортна кола със стотици коне, не карам офроуд и не карам возило от +2 тона за мен си е перфектна. За по-ранните модели казват, че се разваляли, но за новите ще видим.  Има и пера за ръчна смяна, но не ми трябват. Може би при някое много голямо спускане...

https://www.jdpower.com/cars/shopping-guides/what-is-a-cvt-or-co … able-transmission

# 65
  • Мнения: 815
Чукането го чувам при незагрял двигател...
Скоростната кутия и тя ли загрява като двигателя, че само на студена има тези симптоми?
Нямам абсолютно никаква представа 🫣

# 66
  • София
  • Мнения: 330
Старичкото ми CVT също имаше пера за "ръчно" управление на скоростите, не помня дали изобщо някога са ми трябвали да ги превключвам. ММ ми е обяснявал, че пак си гледа оборотите и може да смени ако не са подходящи за дадената предавка.
На сегашния ни автомобил, пак CVT, но хибрид, няма такава опция. То си ги управлява, превключва на електрическия двигател когато реши, самО си ги решава нещата нямаме контрол, не ми и трябва.
ПП, и двете са Хонда.
Колко степенна е тази кутия и как се държи при ускорение и изпреварване? При потегляне също има ли претрисане, движение при изкачване на наклон и обороти? Разхода също ако може. За старата питам, новата ясно. Предполагам Джаз?

Последна редакция: ср, 08 май 2024, 19:29 от Exter

# 67
  • Мнения: 41 597
Колко степенна е тази кутия и как се държи при ускорение и изпреварване?

CVT по принцип няма степени. При ръчен режим се симулират стъпки, но това е изкуствено.
А как се държи при ускорение и изпреварване пак зависи от електрониката. При мен например има три режима - икономичен, стандартен и спортен, респективно най-добра динамика има на спортния режим, обаче той е и най-неикономичен. Аз затова винаги си карам на икономичния, но ако се наложи да ускоря бързо ако натисна педала рязко до долу логиката я "изстрелва" все едно е на спортен.

# 68
  • София
  • Мнения: 3 186
Старичкото ми CVT също имаше пера за "ръчно" управление на скоростите, не помня дали изобщо някога са ми трябвали да ги превключвам. ММ ми е обяснявал, че пак си гледа оборотите и може да смени ако не са подходящи за дадената предавка.
На сегашния ни автомобил, пак CVT, но хибрид, няма такава опция. То си ги управлява, превключва на електрическия двигател когато реши, самО си ги решава нещата нямаме контрол, не ми и трябва.
ПП, и двете са Хонда.
Колко степенна е тази кутия и как се държи при ускорение и изпреварване?
Никаква идея нямам за техническата част, съжалявам. CR-V хибрид 2020г е, предполагам че може да се намерят характеристиките.
Държи се повече от добре, абсолютно никога не съм имала проблем с ускоряване, изпреварване и тн. Обаче, аз не съм джигит и си возя децата почти винаги, така че горе-долу с ограниченията се движа.
Със старата Хонда Джаз 2006 съм имала немощни моменти първите ден-2 след смяна на акумулатор,  но като цяло за града също ми вършеше работа.

ПП, аз карам основно на Еко режим, по проходи понякога ако се сетя включвам Спорт, но не винаги.

# 69
  • София
  • Мнения: 330
Никаква идея нямам за техническата част, съжалявам. CR-V хибрид 2020г е, предполагам че може да се намерят характеристиките.
Държи се повече от добре, абсолютно никога не съм имала проблем с ускоряване, изпреварване и тн. Обаче, аз не съм джигит и си возя децата почти винаги, така че горе-долу с ограниченията се движа.
Със старата Хонда Джаз 2006 съм имала немощни моменти първите ден-2 след смяна на акумулатор,  но като цяло за града също ми вършеше работа.
ПП, аз карам основно на Еко режим, по проходи понякога ако се сетя включвам Спорт, но не винаги.
Извинявам се, допълних с въпроси предния си пост Blush

# 70
  • София
  • Мнения: 3 186
Случвало ми се е някакво подобно нещо - все едно връща рязко газта, сменях свещи и бобини тогава и се оправи - единствения ми ремонт на джаза. Разхода...около 9 +- е бил, но това само в София, на дълъг път не че не сме ходили, но не е топ удобство с такъв клас автомобил, само ако се налага. Може би около 6 е бил разхода за София-Видин примерно. Много бях доволна честно казано, трудно се навих да я продам, но вече не ни трябва втори автомобил, нямаше смисъл да прашасва в гаража.
Още й се радвам като я видя, и новата собственичка ми се радва като се видим, надявам се да е доволна.

Общи условия

Активация на акаунт